מאמרים

קורס פענוח ציורי ילדים שכל הורה חייב להכיר

ד"ר מיקה קופלר קורס פענוח ציורים קורס פענוח ציורי ילדים פענוח ציורי ילדים
כל ציור של ילד הוא חלון לעולמו הפנימי, כל קו וכל צבע יכולים לספר סיפור שלם על רגשותיו, מחשבותיו וחוויותיו. קורס פענוח ציורי ילדים מספק להורים כלים להבין את המסרים הכמוסים מאחורי היצירות הצבעוניות האלה. במאמר זה נדון בחשיבותה של הכשרה זו וביתרונות שהיא מביאה למשפחה כולה.
ד"ר מיקה קופלר קורס פענוח ציורים קורס פענוח ציורי ילדים פענוח ציורי ילדים

למה חשוב שהורים ידעו לפענח ציורי ילדים?

פענוח ציורי ילדים יכול לסייע להורים לזהות ולהבין טוב יותר את הרגשות והמחשבות של ילדיהם, גם כאלה שהילדים עצמם לא מצליחים לבטא במילים. זהו למעשה כלי חיוני עבורכם – ההורים לתקשורת רגשית ולתמיכה נפשית בילדיכם, שכן הציורים יכולים להצביע על שמחה, פחד, דאגה או כל רגש אחר שהילד חווה. כמו כן, הקורס מעניק להורים את היכולת לזהות בזמן אמת סימנים לבעיות התפתחותיות או רגשיות שעלולות לדרוש התערבות מקצועית.

מהו קורס פענוח ציורי ילדים?

הקורס מציע ידע פסיכולוגי מעמיק אודות הדרכים שבהן ילדים מביעים את עצמם דרך האמנות. התוכנית מבוססת על מחקרים שמקשרים בין הפסיכולוגיה לאמנות ומאפשרת להורים לפענח את הסמלים והמטפורות הנפוצות בציורי ילדים.

בנוסף, הקורס כולל סדנאות פרקטיות שבהן ההורים לומדים להפעיל את הידע התיאורטי באמצעות פענוח ציורים אמיתיים של ילדים, תוך כדי קבלת משוב.

יתרונות הקורס

הקורס מספק להורים כלים לתמיכה רגשית ומפתחת עבור ילדיהם. הבנת התהליכים הפסיכולוגיים שמתרחשים אצל הילד תורמת ליצירת תקשורת פתוחה ובריאה במשפחה. זיהוי מוקדם של בעיות אפשריות מאפשר להורים לפנות לעזרה מקצועית בזמן, ובכך, לשפר את התוצאות לטווח הארוך.

איך הקורס מתנהל?

הקורס מתקיים במסגרת מפגשים קבוצתיים, בצורה מקוונת. כל מפגש משלב הרצאה עם תרגול פרקטי, כאשר ההורים מקבלים הזדמנות להתנסות בפענוח ציורים ולדון בפרשנויות שונות תוך כדי שיתוף ולמידה הדדית. התמיכה המתמדת והשיתוף עם הורים אחרים מספקים תמיכה רחבה ומעגל למידה תומך וחיובי.

לימודי פענוח ציורים מאפשרים מסלול בוקר ומסלול ערב. הלימודים כוללים 10 מפגשים, משך כל מפגש כשעתיים וחצי אקדמיות. התכנים כוללי מצגות בעלות ערך רב בליווי של דוגמאות רבות מתוך עבודה בשטח כמו: ציורי משפחה, ציורי דמות, בית, עץ, פגיעה מינית בילדים, אלימות, בשלות לכיתה א’ ועוד.

ד"ר מיקה קופלר קורס פענוח ציורים קורס פענוח ציורי ילדים פענוח ציורי ילדים

בואו נסכם – פענוח ציורי ילדים

לימוד לפענח את ציורי ילדכם הוא לא רק דרך להבין את מה שהם חווים ומרגישים, אלא גם כלי חשוב לחיזוק הקשר ביניכם. אל תחמיצו את ההזדמנות להעמיק את התקשורת עם ילדיכם ולהיות נוכחים יותר בחייהם. לפרטים נוספים והרשמה, בקרו באתר של ד”ר מיקה קופלר, ובמידת הצורך – אל תהססו ליצור קשר או ללחוץ פה ולקרוא אודות קורס פענוח ציורי ילדים.

ד"ר מיקה קופלר | פענוח ציורי ילדים

דר' מיקה קופלר

בעלת תואר דוקטור בחינוך, מומחית לפענוח ציורים ומנתחת התנהגות, מלמדת אנשי חינוך שעובדים עם ילדים במערכת החינוך ואנשי מקצוע בתחום הטיפול הרגשי לילדים לזהות סימני מצוקה, תסכול, יכולות אישיות באמצעות קורס פענוח ציורים בזום.
דילוג לתוכן