מאמרים

הורים יכולים להתחבר לילד דרך ציורים

הורים יכולים להתחבר לילד דרך ציורים

הורים יכולים להתחבר לילד דרך ציורים

ציורי ילדים הינם מקור להנאה אצל ילדים רבים הם “נובעים מבפנים” ממקום רגשי ופנימי ומתארים חוויות מהיום יום שלהם. הציור  אצל ילדים הוא אחד מביטויי האורגניזם המונע ע”י כוחות פנימיים וחיצוניים.  ילדים מציירים מתוך

הנאה ומתוך חקירה של הצבע או כלי הציור. הציור החופשי והספונטני בגיל הרך הינו טבעי כאשר הילד ניגש לדף החלק הלבן, לוקח צבעים ומשליך על הציור את החוויות היומיומיות שלו מהעולם הסובב אותו וכך גם משליך על

הדף את תחושותיו וחוויותיו בזמן אמת. הילד בעצם, משמיע את קולו דרך הציור, ואנחנו מתבוננים ומקשיבים למה שהילד מספר, מתבוננים ב”קסם” של הציור ומגלים מידע עשיר אודות הילד המצייר.

תפיסתו של הילד מתפתחת צעד אחר צעד, הילד מנסה להבין את העולם דרך החוויות שלו בעולם. לכן, הציור משקף את ניסיון החיים של הילד ואת שאיפתו להבין את החיים סביבו טוב יותר מבחינה הכרתית ורגשית.

הציור מאפשר לילד לבטא את כול מה שהוא אינו יכול לבטא במילים בכל גיל.

חשוב לדעת, שדרך הציור מפתח הילד את היכולת הקוגניטיבית, את המחשבה בתוך המוח, מושגים ורעיונות צורניים ומופשטים שבאים לידי ביטוי בסימנים שהוא יוצר על הדף.

יותר מכך,  אם אתם ההורים תקדישו זמן ותשבו ליד הילד המצייר תוכלו לזכות בחיבור רגשי בין הילד לבינכם. הציור מאפשר לנו להציץ אל עולמו הפנימי, להתחבר אליו ולייצר גיבוש משפחתי. החיבור הרגשי הזה משרה בילד ביטחון, ומפנה אותו לחקור את סביבתו וללמוד.

והכי חשוב – תעודדו את הילד להמשיך ולצייר הוא יפתח תחושת הצלחה ומסוגלות.

אפשר להתייחס לצורות, צבעים, קווים  מיוחדים בציור ולהעצים אותם. אפשר לומר מילה טובה המתייחסת לציור כמו: ” או, “אני שמחה מאד שציירת לי…” “אני אוהבת לקבל את הציורים שלך, זו מתנה נהדרת…”

“שמתי לב שאתה אוהב לצייר…”  “אני מרגישה שטוב לך עם מה שציירת”.

אתם יכולים לאתגר אותו תוך כדי פעולת הציור אבל רק במילים, מבלי שתתערבו בתוך הציור שלו, תדאגו שתהיה לו חווית הצלחה, בכך תעצימו אצלו את החוויה ותעזרו לבניית הביטחון העצמי והדימוי העצמי שלו.

הורים יכולים להתחבר לילד דרך ציורים בכיף, בהנאה, ללא מאמץ מיוחד, אפשר לייזום פעילות ציור משותפת ומהנה שתחזק את הקשר המשפחתי ותעניק ביטחון עצמי לילד שלכם.

ד"ר מיקה קופלר | פענוח ציורי ילדים

דר' מיקה קופלר

בעלת תואר דוקטור בחינוך, מומחית לפענוח ציורים ומנתחת התנהגות, מלמדת אנשי חינוך שעובדים עם ילדים במערכת החינוך ואנשי מקצוע בתחום הטיפול הרגשי לילדים לזהות סימני מצוקה, תסכול, יכולות אישיות באמצעות קורס פענוח ציורים בזום.
דילוג לתוכן